کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

در این وبلاگ به آموزش کسب و کار اینترنتی و چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز خواهیم پرداخت. مطالب وبلاگ را دنبال کنید تا با روش‌های مختلف کسب درآمد از اینترنت آشنا شوید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۱۸ ق.ظ

احتمالا کلمه محتوای همیشه سبز را شنیده اید. ممکن است سوالاتی در ذهنتان وجود داشته باشد که محتوای همیشه سبز چیست؟ چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ محتوا همیشه سبز به چه نوع محتوایی گفته می شود و... که در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

محتوای همیشه سبز یا EverGreen content به محتوایی گفته می شود که همیشه تازگی دارد و با گذشت زمان جایگاه خود را از دست نمی دهد و از ارزش آن کاسته نمی شود. در واقع منظور محتوایی است که در بازه های زمانی گوناگون ارزش یکسان و بالایی داشته باشد و همواره برای مخاطبان و بازدیدگنندگان جذابیت و تازگی دارد.

واژه همیشه سبز برایتان آشنا نیست؟ درست است این واژه به درخت کاج نسبت داده می شود، چون درخت کاج در تمام طول سال رنگ سبز، طراوت و تازگی خود را حفظ می کند. بر خلاف درخت هایی که در فصول مختلف یا رنگ آن ها تغییر می کند یا دچار ریزش برگ هایشان می شوند.

در واقع از دید مفهومی اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، شما باید محتوایی تولید کنید که پایدار باشد و در زمان های متفاوت ارزش خود را از دست ندهد. محتوایی که باگذشت زمان همچنان جذابیت و تازگی خود را حفظ کند و برای مدت زمان طولانی آمار بازدید مناسبی داشته باشد، بدون اینکه به روزرسانی شود را محتوای همیشه سبز گویند.

محتوا های همیشه سبز تاریخ  انقضا ندارند و از کلمات کلیدی استفاده می کنند که بار ها و بار ها مورد جستجو قرار می گیرد. محتوای سبز همیشه و در هر زمانی مفید و قابل استفاده است!

محتوای همیشه سبز

به عنوان مثال محتوایی که درباره کاهش وزن و لاغری باشد قابلیت این را دارد که محتوای همیشه سبز باشد، چون در تمامی ادوار زمانی مورد جستجو قرار می گیرد. پس می توان محتوایی با موضوع لاغری در چند ماه را تولید کرد که در تمامی زمان ها، افرادی که می خواهند شروع کنند و با استفاده از روش های مختلف مانند رژیم و ورزش و غیره اینکار را انجام دهند، همیشه به آن مراجعه کنند.

مثال های متنوع با موضوعات متفاوتی در این زمینه وجود دارد که قابلیت تولید محتوای همیشه سبز را دارد، همچون مسائل مربوط به پوست و زیبایی، کد های تخفیف برند های مختلف، اینترنت رایگان اپراتور های گوناگون و ده ها مثال دیگر.

چه محتوا هایی همیشه سبز نیستند؟

برای درک کامل نحوه تولید محتوای همیشه سبز و دائمی، باید در ابتدا درک کنید که چه نوع محتوا هایی همیشه سبز نیستند!

1- محتوایی که شامل گزارش های آماری و عددی باشد، همیشه سبز نیست. چون در واقع آمار و ارقام تاریخ انقضا دارد و ممکن است در دوره های زمانی دیگر به راحتی تغییر کند و منسوخ شود. به عنوان مثال اگر محتوایی در زمینه شاخص های بازار بورس تهیه کنید، آن یک محتوای همیشه سبز نیست!

به این دلیل که شاخص های بازار بورس دائما در حال تغییر است و این تغییرات وابسته به اتفاقات و فعالیت هایی است که پیش بینی آن ها و لحاظ کردنشان در محتوا بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است. پس ممکن است محتوایی که شما تولید کردید، طی تغییرات صورت گرفته در بازار بورس دیگر معتبر و قابل استناد نباشد. در نتیجه برای تولید محتوای همیشه سبز سعی کنید سمت آمار و ارقام نروید!

اگر تمایل داشتید به این نوع محتوا رجوع کنید، می توانید به صورت هوشمندانه اینکار را انجام دهید و به سراغ موارد خاص مانند رکورد هایی که احتمال می دهید برای طولانی مدت شکسته نشوند، بروید. البته انتظار نداشته باشید که با استفاده از این نوع محتوا بتوانید برای طولانی مدت ترافیک بالایی دریافت کنید!

2- محتوا هایی مانند سبک مد و لباس همیشه سبز نیستند. در واقع هر محتوایی که بر روند و سبک فعلی موضوعی تمرکز داشته باشد، همیشه سبز نیست و این مورد تنها محدود به مد و لباس نیست و شامل موارد بسیاری همچون موسیقی و فرهنگ نیز می شود.

همانطور که آگاه هستید صنعت مد و لباس امروزه به سرعت تغییر می کند و شرکت ها و برند هایی که در این زمینه فعال هستند، در بازه های زمانی کوتاه مدت، دائما در حال تولید سبک های جدیدی از لباس هستند که با تغییر سلیقه های افراد سازگار باشد. در نتیجه نمی توان اینگونه موضوعات را برای تولید محتوای همیشه سبز، هدف قرار داد.

3- محتوا های مربوط به مناسبت ها، تعطیلات، فصل های متفاوت، اخبار و مطالب ترند نیز محتوای همیشه سبز نیستند. چون محدود به یک بازه زمانی مشخص هستند و به سرعت ارزش و تازگی خود را از دست می دهند. در واقع همانطور که کمی قبل تر اشاره شد، باید به سراغ محتوایی بروید که تاریخ انقضا نداشته باشد.

عناوین بسیار زیادی هستند که در این بخش می توان آن ها را ذکر کرد، اما به طور کلی سعی کنید به سراغ موضوعاتی بروید که محدود به زمان و تاریخ خاصی نباشند، اینگونه موضوعات برای روش های دیگر بازاریابی ممکن است بسیار کارآمد و مناسب باشد اما برای تولید محتوای همیشه سبز نمی توان بر روی آن ها سرمایه گذاری کرد.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

در این بخش معیار هایی را مورد بررسی قرار می دهیم که با استفاده از آنها و چاشنی کمی خلاقیت می توان محتوا هایی همیشه سبز را تولید کرد:

 ایده هایی برای ایجاد محتوای همیشه سبز

پاسخ به سوالات متداول خوانندگان

در واقع در هر زمینه ای که محصولات و خدماتی ارائه می شود، همیشه سوالاتی برای اکثر کاربران وجود دارد. این سوالات از آن جایی ایجاد می شود که کاربران در مواجهه با محصولات و خدمات، به مشکلی در نحوه تهیه، استفاده و یا موارد دیگر مربوط به آن بر می خورند.

برای رفع این سوالات می توان نظرات کاربران را به صورت متناوب مورد بررسی قرار داد و سوالات و مشکلاتی که برای اکثریت آن ها ایجاد شده و در رفع آن ناتوان بوده اند را به عنوان یک موضوع چالشی انتخاب کرد.

حال که موضوع مشخص شده است باید با گردآوری اطلاعات مناسب و انجام تحقیقات روش حل مشکل کاربران را آموخت و آن را در قالب یک محتوای جذاب، کاربردی و مناسب ارائه کرد. این محتوای تولید شده با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم، قابلیت این را دارد که به یک محتوای همیشه سبز تبدیل شود.

ارائه نکات جامع مشاوره ای

نکاتی که در زمینه های مختلف از زندگی روزمره گرفته تا نحوه فعالیت در کسب و کار و موارد دیگر در این زمینه ها که می تواند برای افراد در قالب یک مشاوره ی آموزنده ارائه شود، پتانسیل این را دارد که به موضوع یک محتوای همیشه سبز تبدیل شود.

بررسی و توصیف محصولات

البته این مورد هم بستگی به محصول مورد نظر دارد ولی  شما اگر بتوانید محصولات شاخص و پراستفاده جامعه خود را شناسایی کنید، می توانید با ارائه یک توضیح و تفسیر تخصصی و دقیق در مورد آن محصولات، یک محتوای همیشه سبز تولید کنید که دائما مورد استفاده افراد در جامعه قرار گیرد.

مقالات مقایسه ای

شما می توانید محبوب ترین ها را در زمینه های گوناگون با تحقیقاتی مختصر کشف کنید. سپس با استفاده از اطلاعاتی که راجع به آن ها بدست آورده اید، در قالب یک مقایسه ی کاربردی آن را مطرح کنید، تا به نوعی مردم بتوانند با استفاده از مقاله شما جهت و مسیر خود را تشخیص دهند. با این روش نیز می توان یک محتوای همیشه سبز داشت.

چک لیست، آموزش و راهنما

موضوع محتوای همیشه سبز در این بخش به صورت کامل از عنوان آن مشخص است. به این صورت که شما می توانید لیستی از موارد کاربردی و مطرح در هر زمینه ای طراحی کنید تا مردم با استفاده از آن مطالبی را آموخته و راهنمایی شوند که چطور به صورت هدفمند، انتخاب های درست و دقیقی داشته باشند.

بهترین نکات در هر زمینه ای

این مورد هم که دیگر نیاز به توضیح خاصی ندارد! شما می توانید نکات مطرح و عالی را درباره هرچیزی که فکرش را می کنید، در قالب یک محتوای جذاب و همیشه سبز برای مخاطبان فراهم کنید.

توضیح و توصیف مفاهیم رایج در زمینه های متفاوت

مفاهیم رایجی در هر زمینه وجود دارد که وقتی افراد برای اولین بار به سراغ آن زمینه می روند، نیاز دارند که در مورد آن اطلاعات داشته باشند. در واقع شما می توانید از این فرصت بهترین استفاده را برده و به آن به چشم یک موضوع برای محتوای همیشه سبز نگاه کنید. محتوایی تولید کنید که افراد دائما به سراغ آن بیایند و از آن کسب اطلاعات کنند.

دقت کنید که اگر بخواهید به صورت هوشمندانه عمل کنید، می توانید به سراغ زمینه هایی که به تازگی مطرح شده اما جای رشد بسیاری دارد بروید. در نهایت نیز یک محتوای همیشه سبز خواهید داشت.

چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

اگر محتوای همیشه سبز تولید کنید، از آنجا که همیشه ارزش ثابتی دارد و دائما به صورت کاربردی مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرد، جذب مخاطب زیادی را در طولانی مدت برای شما همراه خواهد داشت و همچنین کمک می کند که در رتبه بندی موتور های جستجو جایگاه بهتری کسب کنید و در آنجا ماندگار شوید.

  • رنکینگ بالاتر در رتبه بندی موتور جستجو
  • بازدهی بلند مدت در جذب مخاطب
  • کسب اطلاعات مشتریان بالقوه

دقت داشته باشید که محتوای همیشه سبز بسیار مهم و عالی است اما همه محتوا هایی که تولید می کنید نباید همیشه سبز باشد! علاوه بر محتوای همیشه سبز فاکتور های تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارد. این موضوع وابستگی زیادی با استراتژی بازاریابی شما دارد.

 که در واقع استراتژی شما مشخص کننده این موضوع است که به چه میزان می توانید از محتوای همیشه سبز استفاده کنید؟ و به چه میزان می توانید از سایر روش ها استفاده کنید؟ حتی گاهی نیاز دارید که با استفاده از یک کمپین بازاریابی کوتاه مدت مناسب، جذب ترافیک زیادی را در مدت زمان کمی داشته باشید که برای آن باید از روش ها و استراتژی های متفاوت تری استفاده کنید.

محتوای آسمان خراش

مفهوم تکنیک محتوای آسمان خراش بیانگر این است که باید محتوا های باکیفیتی که، ثابت شده است بسیار پر مخاطب است را پیدا کنید و آن را از نظر کیفیت محتوا و تعداد کلمات ارتقا دهید. سپس  می توانید آن را منتشر کنید و برای افرادی که به محتوای قبلی لینک داده بودن نیز به نمایش در بیاورید تا به شما لینک دهند.

در نهایت محتوای شما به سرعت در کانال های مختلف، به خصوص شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و بازخورد بسیار زیادی را کسب می کنید! پس می توان نتیجه گرفت که در تکنیک آسمان خراش سه مرحله اصلی داریم : یافتن یک موضوع مهم و پرمخاطب، تولید محتوای طولانی تر و با کیفیت تر و در نهایت توزیع محتوا.

تفاوت محتوای همیشه سبز و محتوای آسمان خراش

خیلی از دوستان فکر می کنند محتوای همیشه سبز صرفا طولانی است و آن را با محتوای آسمان خراش یکی می دانند. در صورتی که اصلا اینطور نیست. محتوای همیشه سبز هیچ ارتباطی با محتوای آسان خراش ندارد!

در تکنیک آسمان خراش ابتدا باید موضوعاتی را پیدا کنیم که بسیار پر مخاطب و محبوب است سپس آن را ارتقا دهیم. این موضوعات ممکن است موضوعاتی نباشند که به طور دائمی و ماندگار بتوان راجع به آنها تولید محتوا کرد و تاریخ انقضای مشخصی داشته باشند همانند مطالب ترند.

در حالی که ما در محتوای همیشه سبز ابتدا به دنبال موضوعاتی می رویم که همیشه و هر زمانی برای مخاطب جذاب، کابردی و تازه باشد. تا از این طریق با یک تولید محتوای مناسب و استفاده از ویژگی های گفته شده، بتوانیم یک رتبه خوب بگیریم و جایگاه خود در آن رتبه را تثبیت کنیم.

در نهایت توصیه می کنیم تولید محتوای همیشه سبز را در اولویت استراتژی محتوای خود قرار دهید تا بتوانید حداکثر بازدهی را از عملیات تولید محتوا کسب کنید.

منبع: همیار وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی